LÍNIA METODOLÒGICA
La llar d’infants Arrel, segueix una línia de pedagogia activa,
on l’infant és el protagonista del seu
propi aprenentatge i l’educador/a, actua
d’agent motivador, generador de situacions de descoberta .
Potenciem una
educació basada en el respecte mutu i en l’acceptació de les diferències
individuals.
Prestem atenció a
la diversitat d’infants, i a la vegada que tenim en compte les característiques
comunes a tot el grup, es té en compte la diversitat i peculiaritat de cadascú,
diversitat que pot venir donada per diferents circumstàncies.
Considerem el joc com a eina fonamental per al
desenvolupament, així com la psicomotricitat, l'experimentació i la
manipulació, són elements importants del procés educatiu de l'alumne, per tal
de garantir un desenvolupament harmònic i integral de la seva personalitat,
mitjançant els sentits i la manipulació.
L'escola vetllarà,
perquè el procés d'adaptació del nen/a es faci de la manera més harmoniosa
possible doncs es considera bàsic per a una estada tranquil·la del nen/a a l'escola.
A la llar d'infants
oferim situacions noves, organitzem activitats i estimulem als infants creant
situacions en que els aprenentatges dels
nens i nenes siguin significatius, que tinguin relació amb la vida real dels
infants, i alhora els permeti avançar en el coneixement de la realitat que
els envolta.
Oferim a cada
infant un acolliment afectiu i personalitzat que el dugui a sentir-se a gust a
l’escola i a sentir-se acceptat, això l’ajudarà a adaptar-se no solament a l’espai,
sino també als companys i als mestres.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada