ELS NOSTRES OBJECTIUS PRINCIPALS SÓN:
1-Promoure una
educació integral, que respecti la individualitat i les etapes de
desenvolupament infantil, atenent a les
seves necessitats bàsiques d’ordre biològic, psicològic, afectiu, lúdic i
social.
2- Assolir el grau
de seguretat afectiva i emocional que correspon al seu moment maduratiu i
anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres i alhora cultivar
el desig de descobrir i aprendre.
3- Programar de forma globalitzada els diferents
continguts a partir de la realitat més quotidiana i propera dels infants, amb
una metodologia flexible que permeti l’adequació
de la programació a les diferents realitats de cada infant i cada moment.
4- Proporcionar als infants els materials
adequats al moment evolutiu en que es troben de manera que siguin un estímul
que fomenti el desenvolupament de tots els processos d’aprenentatge.
5-Organitzar els
espais i materials de manera que l’ infant pugui actuar amb la seguretat i autonomia necessàries per desenvolupar
totes les seves capacitats.
6-Utilitzar el joc
com a recurs pedagògic i com a l’activitat bàsica d’aprenentatge. Representar i
evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressar-la
mitjançant les possibilitats simbòliques
que ofereix el joc i altres formes de representació.
7-Intentar que cada
nen i cada nena arribi a automatitzar, segons les seves possibilitats els
hàbits d’ordre i neteja i col·laborar amb iniciativa en les activitats
quotidianes d’alimentació, higiene, repòs, i neteja personal.
8-Promoure la
descoberta de sensacions i percepcions a través del treball dels sentits i les experiències vivencials.
9- Comunicar-se i
expressar-se de forma ajustada als diferents contextos i situacions de
comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges : corporal, verbal,
gràfic, plàstic, musical, i matemàtic.
10- Conèixer,
mitjançant la participació en manifestacions culturals, tradicionals i
folklòriques, signes d’identitat propis de Catalunya.
11- Assegurar la
transmissió de la llengua i de la cultura catalana per tal que esdevingui la
base i l’eina d’ulteriors coneixements i afavorint en tot moment la integració
dels alumnes provinents d’altres llengües i cultures.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada