IDENTIFICACIÓ DEL CENTRE
Dades Generals
Nom del Centre: |
Llar
d’infants “Arrel” |
Codi de
Centre: |
25007190 |
Domicili: |
Camí
dels Pagesos s/n |
Telèfon
fix i mòbil: |
973
53 12 24 / 634770245 |
Correu
Electrònic: |
c5007190@xtec.cat |
Municipi: |
Cervera (La Segarra) |
Situació
Geogràfica: |
La
Segarra (Lleida) |
Tipus de
Centre: |
Llar
d’infants |
Titularitat: |
Departament
d’Educació de la Generalitat de Catalunya |
Personal
Educador: |
12
educadors/es i 1 coordinador |
Personal
de Serveis (PAS): |
1
cuinera 5
feiners/eres 1
persona manteniment |
Nombre
d’Aules: |
10
aules 1 aula de plàstica |
Referència Històrica
La llar d’infants es va iniciar a l’any 1978 quan es va construir
l’edifici que ara ocupa, en uns terrenys municipals per part de l’INASS (Instituto Nacional de Asistencia y Servicios
Sociales). El curs 1980/1981, amb les obres acabades, la llar comença a
funcionar, de manera provisional, a càrrec de l’Ajuntament de la ciutat. L’any
1981, amb els canvis polítics, la Generalitat de Catalunya i més concretament,
l’ICASS (Institut Català
d’Assistència i Serveis Socials), es fa càrrec del centre i el posa en
ple funcionament. El centre, va ser pensat i equipat per acollir nens i nenes
de 0-6 anys, però l’any 1985, el Departament d’Ensenyament i l’ICASS, acorden
passar els infants de 4-6 anys a l’escola pública. És així com el curs 1985/1986,
la llar passa a ser un centre que acull infants de 0-4 anys.
L’any 1989, es
produeix un canvi significatiu pel que fa referència al reconeixement social
del cicle 0-3 com a etapa educativa i el Departament d’Ensenyament es fa càrrec
de les 42 llars públiques que hi ha a Catalunya. Amb l’arribada de la LOGSE,
també es compleix una vella reivindicació, els infants de 0-3 anys passen a
formar part del primer cicle d’Educació Infantil. A partir del curs 2002/2003,
els infants de 3 anys passen a l’escola pública, però no és fins el curs 2004/2005
que deixen els espais de la llar que ocupaven provisionalment.
ANÀLISI DE L’ENTORN
El centre acull infants de Cervera i d’arreu de la
comarca provinents de diferents àmbits socioeconòmics i culturals.
NOTES D’IDENTITAT
Línia Metodològica
Oferim a cada infant un acolliment afectiu i personalitzat que el dugui a
sentir-se a gust i acceptat a l’escola, això l’ajudarà a adaptar-se no solament
a l’espai, sinó també als companys/es i els educadors/es.
Respectem
l’evolució de cada infant i l’acompanyem perquè pugui aconseguir un
desenvolupament integral de les seves capacitats, oferint-li un espai adequat a
la seva edat i amb el màxim d’elements possibles per afavorir l’experimentació
i la creació.
L’infant és el
protagonista de l’aprenentatge el qual està basat en el joc i l’educadora, a
través d’una observació sistemàtica, l’acompanya oferint-li situacions
d’aprenentatge, que li permetran avançar
en el coneixement de la realitat que l’envolta.
Llengua de Comunicació
La llengua que utilitzem a
l’escola és el català.
Modalitat de Gestió Institucional
La relació que s’establirà entre
els educadors/es i els pares i mares, serà la de potenciar al màxim el diàleg,
per col·laborar de forma conjunta i activa en l’educació dels infants. Per això
mantindrem a nivell individual, entrevistes inicials, entrevistes periòdiques i
tutories i a nivell col·lectiu, reunions del grup-classe.
OBJECTIUS
- Afavorir el desenvolupament integral i l’aprenentatge de l’infant atenent a les seves necessitats bàsiques tant a nivell biològic, psicològic, afectiu, lúdic i social.
- Ajudar a l’infant a integrar-se al grup classe, a l’escola i a la societat per tal que pugui assolir el grau de seguretat afectiva i emocional que correspon al seu moment maduratiu.
- Acompanyar a cada infant perquè pugui arribar a realitzar, segons les seves possibilitats, qualsevol de les activitats quotidianes.
- Comunicar-se i expressar-se de forma ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges: corporal, verbal, gràfic, plàstic, musical i matemàtic.
Objectius de Gestió Institucional
- Potenciar el diàleg entre els educadors/es i les famílies, per col·laborar de forma conjunta i activa en la formació dels infants, mantenint entrevistes periòdiques individuals, així com amb el grup-classe.
- Establir una bona relació entre els educadors/es de l’escola i unificar pautes de conducta davant els infants.
CONSELL ESCOLAR
El Consell Escolar és un òrgan de participació de la comunitat educativa amb funcions en l’àmbit de la programació general i en el seguiment i avaluació de les seves activitats.
Està constituït
pels diferents sectors de la comunitat educativa.
AFA (Associació de Famílies d’Alumnes)
Constituïda el curs 2008/2009. Aquesta associació col·labora en l'educació dels seus fills/es i ho fa proposant tallers per tots els infants, participant en activitats i festes de la llar.
CDIAP (Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç)
Estem en contacte per poder atendre qualsevol necessitat que pugui sorgir
amb els infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada